ryttaree

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Fredag 24 juni

Av Linnéa - 24 juni 2011 13:05

Om du blir min fru så ska jag ta dig här och nu! Om du inte kan, så får du ta en annan man!

Hehe, en låttext x) Men glad midsommar på er!


Det är endast 3 veckor och 2 dagar kvar till Karlshem  

Dom här hästarna har jag ridit på Karlshem:

Macke (hade som ridlägerhäst 2009)

Frieda (hade på hurriskurrin 2009)

Lollo (badade med henne 2009 och red henne på ridskolan när vi hyrde henne)

Comet (red honom till hagen 2009 och red honom på ridskolan när vi hyrde honom)

Camaro/Svarten (ridlägerhäst 2010)

Dixter (hade på hurriskurrin 2010)

Rasken (badade med honom 2010)

Vagebond (badade med honom 2010)

Mio (ridskolan hyrde honom så har ridit honom för flera år sen på ridskolan)

Totalt: 9 stycken


I år har jag önskat Gilbert & Allan ( All Included) men Allan ska ju troligtvis säljas till sin hyrare så de får väl bli Gilbert =) Han verkar bra, alla som jag har pratat med som har ridit honom tycker att ahn är bäst men några tycker att han är lite seg, men det går ju faktiskt att få fram sega hästar!

Annars kanske jag vill ha Mathilda eller Sonicom dom inte är uthyrda.

Alltså Svarten kan jag ju ha igen men han är ju en så dålig hopphäst att jag knappast kan ha honom på terrängbanan och jag vill vara med på terrängbanan för att det är mitt sista år på KH!

Men saknar Svarten ändå, fast han kommer ju va på Karlshem när jag är där så får väl hälsa på han då!

Svarten lånas ju bara att Arboga ridsällskap så han är där på vintern. Jag känner en tjej som rider på Arboga och hon ska på mitt läger =)

Hanna som jag ska åka med gick på samma läger som henne för flera år sedan. Stina heter hon som rider på Arboga.


Nästa sommar ska jag kanske få en sommarhäst i tre veckor!

Ska hyra från ett ställe som jag inte säger men det verkar va ett bra ställe för man kan hyra en C-ponny i tre veckor för bara 2.500 kronor!

Men stallplats är typ fixad, ska ha hästen på lösdrift i Högmora och min kompis ska också hyra häst därifrån och ha sin häst där också.

Jojjo som har en medryttarhäst på Högmora ska få ha han som sin egen i en månad nästa sommar så hon ska vara med oss.

Carro ska ju köpa egen häst och kommer kanske få en stallplats på Högmora när hon köper hästen så då kan hon ju vara med oss då också.

De skulle va jättekul ju! Och min mamma är ju ridlärare så hon kan ju ha lektion för oss nån gång och så kan vi låna ridhuset också!


Carro och Fanny ska hyra häst  från det där stället nu i sommar, och hästarna kommer antingen på söndag eller nästa söndag (kommer inte ihåg).

Dom ska ha hästarna i närheten av Carro där man får ha sina djur gratis :) 

Det är också lösdrift där ;)

Jag MÅSTE seriöst följa med dit och fota när dom rider och få träffa hästarna :D

Hästarna dom ska hyra heter Toblerone och Pelle, det är det där hyrstallets bästa hopphästar!

Carro hyrde en häst som hette Bonzo därifrån förra året med sin kompis Julia.

Hon är dock för stor för Bonzo i år så därför får hon en större häst =)

Men det där stället har en åsna som går med på ponnyridningar ibland! Det verkar vara riktigt kul =)

Dom har också en get som går lös på gården!

Hihi :P


Men snart ska hästarna på ridskolan till sommarbetet och jag hoppas verkligen att jag får rida men det är ju inte säkert eftersom dom som har suttit i caféterian och jobbat osv. ska få förtur till hästarna :(

Men HOPPAS kan man ju alltid! Det spelar ingen roll vilken häst jag får i så fall :)


Nu ska jag ut och fira midsommar med några släktingar och grannar och självklart familjen ;)


HÄSTAR                                             RIDNING                                                     FAKTA


 

 
 
Ingen bild

Mina

25 juni 2011 14:07

Karlshem, är det ett ridläger? Hänger inte med riktigt :P

 
Stina

Stina

26 juni 2011 03:40

Hoho, jag har ridit:

Lollipop
Mio
Sami
Rubin
Vagebond
(alla ovan hyrde min ridskola under olika perioder)
Frieda (lägerhäst 2008)
Dim (Lägerhäst 2009)
Marylin (hade på hurryscurryn 2009)
Kamado (badade med 2009)
Rose (provred 2010)
Cruella (Lägerhäst 2011)
Minerva (badade med 2010)
Bellona (Badade med 2010)
Quinni 8Badade med 2010)
Suzy Q (min kompis hyr(de) henne, skrittade en gång)
Lilla My <3 (Ridskolan hyrde under 4-5 år, jag tävlade henne en hel del 2009-2010 och red henne nästan varje dag. Finaste.)

Sammanlagt: 16 st (har säkert glömt ngn, ridit en del hästar till hagen också men minns inte dem xD)

http://dropthepilot.blogg.se

 
Ingen bild

emma

28 juni 2011 11:05

Hur lång är du? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 2 juli 2011 23:05

Hej, först tar vi svar på kommentar :) _____________________________________________________________ Svar till:   e om "Lördag 2 juli": gud vad kul att du ville med och fota :D http://www.ryyttare,blogg,se   Svar: Hehe, det är ju bara...

Av Linnéa - 28 juni 2011 19:47

Hej! ____________________________________________________________ Svar till:   Emma om "Fredag 24 Juni": Hur lång är du? :)   Svar: Jag är 162 cm, varför undrar du ? :) _____________________________________________________ Just nu l...

Av Linnéa - 27 juni 2011 19:39

Hej, just nu är jag med Carro o Julia och vi bajsar, eller det är ***** som göre ! Hihi, skoja bara :) Mn vi har badat i havet och så har vi varit i stallet och fotat :) Nu ska vi ut och göra något med Alicia och Erica så hej då!   ;)   ...

Av Linnéa - 26 juni 2011 09:51

Heej, ska snart åka till ett ställe och fika för deras doter fyller år :P Är ganska sur just nu, vaknade på fel sida helt enkelt... men här kommer ett svar på en kommentar:   Stina om Fredag 24 Juni: Hoho, jag har ridit: Lollipop Mio Sa...

Av Linnéa - 25 juni 2011 21:12

(Lyssnar på Fest hos mange ;)) Hej, jag tänkte att det kunde vara intressant för många att få veta lite info om min häst, My Hamilton.   My Hamilton kallas för Hamilton och är ett svenskt halvblod på 12 år. Han är apelkastad och är en storhäst....

Presentation


Hej! Jag heter Linnéa och jag älskar hästar så skapade en hästblogg =) Hoppas ni tycker om den! /L

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du läsa om på denna blogg?
 Fakta om hästar
 Ditt liv med hästar
 Ditt privatliv
 Spelar ingen roll!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards