ryttaree

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Linnéa - 25 juni 2011 21:12

(Lyssnar på Fest hos mange ;))

Hej, jag tänkte att det kunde vara intressant för många att få veta lite info om min häst, My Hamilton.


My Hamilton kallas för Hamilton och är ett svenskt halvblod på 12 år. Han är apelkastad och är en storhäst.

Han är lätt att få i form och har tävlat i Lätt A:4 i dressyr och Lätt B (110 cm) i hoppning.

Dock kan det vara lite svårt att följa med Hamiltons språng för han skjuter upp med ryggen väldigt mycket.

Hamilton är lagom framåt, men på tävlingsbanan (i hoppning) är han pigg.

Hamilton är trafiksäker och är van att rida ut men det finns ett ställe där han är jättetittig så vi rider inte där.
I boxen är Hamilton jättekelig och älskar att bli kliad under käken, det är ett lite konstigt ställe men på något vis tycker han att det är väldigt avslappnade.

Han blir aldrig sur, jag tror faktiskt att jag aldrig har sett han ha öronen bakåtstrukna.

Här är två bilder, en där han hoppar med min syster och en där han tävlar dressyr med min syster.

FIN!


 

Av Linnéa - 25 juni 2011 16:33

Hej!

 

Svar till:


Kristin om Lördag 25 juni:

Fin header :)Vi har också en hästblogg kolla gärna in och säg vad du tycker :D skulle bli superglad! http://www.kristiins.bloggplatsen.se


Svar: Tack så mycket! Okej, det ska jag göra :)

 

Mina om Lördag 25 juni:

Karlshem, är det ett ridläger? Hänger inte med riktigt :P


Svar: Japp, det är det! Och det är världens bästa ridläger också ;) Har varit där två gånger, ska dit om ca 3 veckor igen och ska kanske hyra häst därifrån nästa sommar :)

 

Av Linnéa - 25 juni 2011 13:02

Svar till:

 

Mally om Fredag 24 juni:

Hej. Läste ditt inlägg om olika bett, och tänkte att du kanske kan hjälpa mig med en liten fundering. Har en häst som jag tar hand om på heltid då ägaren nyss blivit mamma, och har problemet att han leker väldigt mycket med bettet och lägger tungan över. Hittade ett tungfelsbett bland hans grejer, men det är ingen som riktigt vet hur det ska sitta. I mittendelen är det som två spatlar, en stor och en liten som går åt varsitt håll. problemet är att denna del går att snurra på, så att både den lilla och den stora kan vara mot hästens hals. Vet du hur ett sådant bett ska sitta?


Svar: Jag vet faktiskt inte hur ett sånt bett ska sitta men jag känner en häst som använder ett bett för att förhindra att han stoppar tungan över bettet.

Ett sånt bett sätts på löst och har en egen sorts nackrem. man sätter på det bettet före det vanliga tränset och det bettet påminner om ett stigbett ungefär. Tyvärr vet jag inte vad det bettet heter.

Men jag hittade lite info om tungfelsbett och så som du beskriver bettet så är det en stor ring och en liten ring i mitten av bettet.

Den stora ringen ska peka inåt (mot hästens hals) tror jag.

Förlåt om du inte fick det svar du ville ha men om du fortfarande är väldigt förvirrad rekommenderar jag att du tittar på olika hemsidor om dom har skrivit hur man sätter på ett tungfelsbett.

Jag vet att man kan ha "tungfelsgummi" också och det verkar funka bra på vissa hästar.

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Linnéa och jag älskar hästar så skapade en hästblogg =) Hoppas ni tycker om den! /L

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du läsa om på denna blogg?
 Fakta om hästar
 Ditt liv med hästar
 Ditt privatliv
 Spelar ingen roll!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards